Sådan betaler du dit gebyr

Af Ida
30.04.24
Har du modtaget en opkrævning i Digital Post på et gammelt gebyr eller erstatning? Så er den god nok. Du skal nu betale dine gebyrer og erstatninger via ’Mit betalingsoverblik’.

OBS PÅ TEKNISK FEJL PT. : Når du har betalt dine gebyrer/erstatninger i "Mit betalingsoverblik", bliver betalingen ikke sendt videre til bibliotekssystemet. Der arbejdses på en løsning. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os :  biblioteket@odsherred.dk eller tlf. nr. 59 66 50 00 (9-15).

Al inddrivelse af gebyrer og erstatninger overgår til kommunens opkrævning.

Det betyder, at alle ubetalte gebyrer og erstatninger overføres til ’Mit betalingsoverblik’ pr. 2. maj 2024. Så har du et mellemværende hos biblioteket modtager du en opkrævning i Digital Post.

Alle gebyrer og erstatninger skal fremover betales direkte hos kommunens opkrævning på ’Mit betalingsoverblik’.

Formålet med den nye betalingsløsning er at samle alle betalinger til kommunen ét sted og effektivisere arbejdsgangene. Samtidig overholder vi også Gældsstyrelsens regler omkring inddrivelse af gæld. Du kan læse mere om Gældsstyrelsens regler for inddrivelse her

Sådan betaler du

  • Log ind med dit bibliotekslogin her på siden
  • Gå ind under ’Mellemværende’, hvorfra du bliver sendt videre til kommunens betalingssystem
  • Her kan du betale med betalingskort eller MobilePay
  • Du kan også gå direkte til ’Mit betalingsoverblik’ på borger.dk
  • Du kan ikke betale på bibliotek eller i borgerservice

Hvis du er fritaget for digital post, sendes der en regning, som skal betales i banken.